Trainer & skog

Tyvärr kan jag inte briljera med en massa episka turer i alpmiljö, snarare är träningstillvaron i dagsläget väldigt enformig och relativt förutsägbar. Det betyder inte att motivationen saknas eller tryter, utan bara att själva rapporterandet av dess status inte är så underhållande.

Sedan förra inlägget har det blivit tre pass till:

– 4or i fredags (normalkadens med en förbättring på ca 20W)
– 2 varv i Altorp i lördags (men en ickefunktionell rygg)
– 1 kort joggingtur i morse innan jobbet

Imorgon är det dags för 4or igen på hög kadens. Då hoppas jag att förbättringen kan ligga på 3-4% jämfört med i onsdags.

För övrigt var det en väldigt trevlig och social helg. Middagar med både familj och cykelkamrater + flertalet fikor.

Jag följer annars vad som händer i tävlingssammanhang här hemma. De som körde CX-cupen lördag-söndag verkade ha haft det roligt i leran. Nästa år så! Tur att jag har 11 månader på mig att bli snabb 

Lämna en kommentar